O nas

Prezes Fundacji 
Ola Ciechomska - Smereczyńska

Przez kilkanaście lat pracowała w korporacji - odpowiadając za sprzedaż indywidualną, sprzedaż do klientów instytucjonalnych, call center, za business development a także współpracę z Grupa Kapitałową. Ma za sobą doświadczenie również w prowadzeniu swojej własnej firmy. Od 2012 r. jednak już nie pracuje na etacie - tylko jako freelancer wspiera przedsiębiorców - jako konsultant biznesowy. M. in. współtworzy strategie, analizuje finanse, biznes plany - wyprowadzam na prostą drogę. Prowadzi również różnego rodzaju szkolenia w szczególności dla osób wykluczonych - którzy chcą prowadzić własna działalność gospodarczą.

Codziennie spotyka na swojej drodze i rodziny osób niepełnosprawnych i osoby wykluczone bądź zagrożone wykluczeniem. Dzięki współpracy z ludźmi z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego uwierzyła w ekonomie społeczną. Wierzy, że wszystko w życiu dzieje się po coś.  I dziś już wie, że to, że ma dziecko niepełnosprawne i tak duże doświadczenie biznesowe i, że otaczają ją życzliwi ludzie pokazało jej jasne cele w życiu. Te cele wpisane są w cele Fundacji Ergo Sum.

Joanna WrześniwoskaGłówny terapeuta
Psycholog
Joanna Wrześniowska

Jest psychologiem klinicznym, trenerem umiejętności miękkich i health coachem. Pierwsze kilkanaście lat swojego życia poświęciła reklamie. Pracowała jako copywriter i dyrektor ds. koncepcji kreatywnych w polskich i międzynarodowych agencjach, zdobyła wiele nagród. Jednak po pewnym czasie poczuła, że chce robić coś naprawdę ważnego i podjęła studia psychologiczne. Pomaganie ludziom jest nie tylko jej pracą ale także ogromną pasją. Jest pełną uważności, ciepła i empatii radykalną behawiorystką. Wierzy i wie, że systematyczność
i konsekwencja to podstawa każdej zmiany. Pracuje z klientami indywidualnymi, prowadzi grupy wsparcia i warsztaty rozwoju osobistego. Łączy niezwykłą kreatywność i poczucie humoru z najnowszą wiedzą psychologiczną. Specjalizuje się w Treningu Akceptacji i Zaangażowania (ACT). Jest także certyfikowaną terapeutką EMDR (Terapia Odwrażliwiania za Pomocą Ruchu Gałek Ocznych). Regularnie bierze udział w różnorodnych szkoleniach. Na bieżąco śledzi informacje i badania dotyczące wpływu diety na dobrostan psychiczny i fizyczny człowieka. Dzień bez nauczenia się czegoś nowego, jest dla niej dniem straconym. Motto życiowe: „Przestań mówić! Zacznij działać!”

Koordynator projektu Klubokawiarnia Życie Jest Fajne - Mikołaj Ochmański  

Od prawie 20 lat pracuje na Uniwersytecie Warszawskim. Przez lata dodatkowo pracował w bibliotekach. Od lat jest zaangażowany w społeczny ruch naukowy, od trzech kadencji stoi na czele Oddziału Warszawskiego Polskiego Towarzystwa Bibliologicznego. Praca na Uniwersytecie Warszawskim, zwłaszcza dydaktyczna, stała się dla niego szkołą rozumienia ludzi, którzy myślą inaczej niż on, godzenia się na to, że świat jest niesamowicie różnorodny i w tym świata urok i siła.

Maria Smereczyńska
Koordynator ds projektów
- Maria Smereczyńska

Absolwentka Montażu Obrazu i Dźwięku oraz Realizacji Telewizyjnej w Szkole Filmowej w Łodzi. Współpracuje min. z telewizjami (Kino Polska, Stopklatka TV, TVP) oraz przy produkcjach niezależnych. Chcąc podzielić się swoim doświadczeniem angażuje się w prowadzenie warsztatów filmowych dla młodzieży ("Film na Horyzoncie").

Jej zainteresowania wykraczają poza ekran filmowy - drugą jej pasją jest szeroko pojętą ekonomia społeczna. Spełnia ją przede wszystkim we współpracy z Fundacja Ergo Sum, w której pełni funkcje organizacyjne
i koordynacyjne (obecność fundacji w social mediach, koordynacja obecności fundacji na kiermaszach i eventach, obsługa sklepu niewykluczone.com).

Stres lubi odreagować na macie treningowej lub w kinie. Wielbicielka Powiśla, mieszka w tej warszawskiej dzielnicy od urodzenia. Od 5 lat szczęśliwa matka.

Piotr KecikKoordynator projektu Ambasadorzy Przedsiębiorczości Społecznej oraz Programu inkubacyjnego - Piotr Kęcik (wolontariat)
Od 20 lat profesjonalnie zajmuje się różnymi aspektami komunikacji społecznej, w tym kontaktami ze społecznościami lokalnymi oraz nowymi technologiami komunikacyjnymi, dziennikarz i redaktor w prasie, Internecie i branży wideo, rzecznik prasowy. Od kilku lat aktywnie działa jako animator oddolnych inicjatyw pożytku publicznego i przedsiębiorczości społecznej.


Kasia Lewczenko
Koordynator ds szkoleń/ Trener - Katarzyna Lewczenko (wolontariat)

Pierwsze kroki w zawodzie rozpoczynała w korporacji. Przez wiele lat zajmowała się finansami mniejszych i większych firm.

Od 2005 roku związała się z organizacjami pozarządowymi.  Od tego czasu zajmuje się prowadzeniem projektów unijnych.

Chce dzielić się swoją wiedzą w zakresie rachunkowości prowadzi szkolenia dla początkujących finansistów oraz osób, które chcą dowiedzieć się czegoś na temat księgowości.


Coach indywidualny, trener - Magda Olcho - Bauza

Z zawodu marketingowiec, z zamiłowania fotograf i coach. Od kilkunastu lat związana z biznesem – pracuje w korporacjach, na  przestrzeni lat odpowiadając za marketing produktowy, promocję i 
reklamę. Od zawsze zafascynowana pracą określaną jako „społeczna” – harcerstwo, organizacje studenckie, fundacje. 

Jako ekonomista i marketingowiec wierzy w sukces organizacji, nawet niekomercyjnych, jeśli stosują podstawowe zasady biznesowe i rynkowe w swojej działalności. Wierzy,  że da się prowadzić biznes nie rezygnując z najważniejszych wartości. Wie z praktyki, że uczciwa reklama, dbałość o klienta i wizerunek to podstawy skutecznej komunikacji marketingowej. 

Jest przekonana, że każdy niesie w swoich rękach własny los, tzn że nikt nie ma większego wpływu na nasze działania niż my sami.  Właśnie w takim  tym najchętniej wspiera ludzi jako coach, pomagając im odkryć swoje mocne strony, poznać swoje zasoby, wyznaczyć cele i działania, i wspierać w dążeniu do celu.

Trener - Ewa J. Wytrążek

Doświadczony doradca biznesowy, niezależny konsultant i trener. Inicjatorka, współzałożycielka Fundacji "Wiedza i Przedsiębiorczość". Jest praktykiem zarządzania, specjalistą w zakresie podnoszenia efektywności zespołów i budowania zaangażowania pracowników, komunikacji interpersonalnej i marketingowej oraz PR i zarządzania sytuacjami kryzysowymi. Realizowała też projekty związane z opracowywaniem matryc i macierzy kompetencyjnych, wsparciem procesów sprzedaży, rekrutacją i selekcją pracowników. Szkoliła kadrę kierowniczą i pracowników średniego szczebla. Realizowała cykliczne indywidualne konsultacje dla kadry kierowniczej. Dzieliła się swoją wiedzą i doświadczeniem także ze studentami, prowadząc zajęcia w WWSH w Warszawie. Absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego (program MBA) i Uniwersytetu Wrocławskiego. Ukończyła też Akademię Sprzedaży Brian Tracy Int. oraz London School of Public Relations. Współautorka książek: "Skuteczna sprzedaż" (C.H. Beck, 2005), "Metody wspierania procesu sprzedaży" (C.H. Beck, 2008).

Z jej szkoleń korzystali m.in. pracownicy takich firm i instytucji jak (w porządku alfabetycznym): Airport Cleaning Service, ASPLEX, Bank Gospodarki Żywnościowej S.A., CASTORAMA Polska, Centralny Dom Maklerski Pekao S.A., CETCO Poland, Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku, Hydro-Vacuum S.A., JOHNSON & JOHNSON Poland, Kabel-Technik Polska, Masterpress, Mercor S.A., New Yorcer Polska, PGB Serwis Warszawa, PGE Energia Natury, Powszechny Zakład Ubezpieczeń na Życie S.A., Przewozy Regionalne, PSA Finance Polska, SIMENS Finance, Spedycja i Transport Samochodowy "Intrans", SymPhar, Testronic, Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji WARTA S.A., TOYOTA Logistics Services Poland. W jej szkoleniach brali też udziałpracownicy takich instytucji jak: ARiMR, CBA, Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie, Wojewódzki Inspektorat Weterynarii w Lublinie, Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Wieluniu czy Zakład Ubezpieczeń Społecznych II Oddział w Poznaniu.

Trener - Piotr Zdrowowicz

Doświadczony handlowiec i menadżer. Od prawie 20 lat zajmuje się sprzedażą rozwiązań informatycznych.  Zarówno niewielkich jak i dużych wielomilionowych projektów.

Brał udział w wielu szkoleniach poświęconych technikom i metodykom sprzedaży oraz  ich praktycznemu wykorzystaniu.

Jest skutecznym trenerem. Przeprowadził dziesiątki  szkoleń i warsztatów  dotyczących sprzedaży skutecznie łącząc wiedzę teoretyczną z własnym doświadczeniem popartym sukcesami w sprzedaży. Prowadził szkolenia dla kadry zarządzającej organizacjami pozarządowymi.

Jego hobby - to jazda konna i historia II wojny światowej.

Trener - Artur Then

Jako trener i doradca, spełnia się zawodowo, harmonijnie łącząc fascynację jednostką z przyjemnością nauczania
i czerpania wiedzy. Współpracuje zarówno z klientami biznesowymi, jak też z sektorem pozarządowym. Jego szkolenia zawsze przyjmują aktywną formę warsztatową. Zgłębia wraz z uczestnikami tajniki myślenia niestandardowego, które w istotny sposób przyczynia się do podniesienia ich konkurencyjności na rynku pracy. Pracuje w oparciu o autorskie programy. Dużą satysfakcję sprawia mu wskazywanie klientom rozwiązań wychodzących poza ogólnie przyjęte ramy oraz wywieranie pozytywnego wpływu na ich życie. Odbiorcy jego szkoleń odkrywają zupełnie nowe obszary wzmacniania swoich kompetencji. Pomaga im zbudować stabilne relacje i wskazuje prostą drogę do efektywnej komunikacji. Dzieli się wiedzą i umiejętnościami zdobytymi w trakcie wieloletniego doświadczenia w kierowaniu zespołami ludzkimi. Poseł na Sejm RP I kadencji.
O jego wysokich umiejętnościach trenerskich świadczą pozytywne opinie uczestników, z którymi utrzymuje przyjacielski kontakt długo po zakończeniu szkoleń.